Vše pro Váš servis, dílnu a garáž ✓ Poštovné od 59 Kč na výdejním místě ✓ Přes 4 000 položek ✓ Nad 4.500 Kč doprava zdarma ✓ Přes 90% zboží skladem

Novinky

Aretace rozvodů Škoda, Volkswagen, Audi - největší výběr aretací rozvodů koncernu VAG

Aretační sady nářadí mají mezi autoservisním vybavením zvláštní postavení. Bez nich byste to nedokázali. Jejich koupě jí tak pro automechaniky víceméně nutnost. Přípravky na aretování rozvodů motorů jsou nezbytným nářadím, bez kterého se neobejde žádný automobilový servis , ale ani dílna nebo garáž. Aretace rozvodů jsou přípravky specializující se na nastavení fází a časování rozvodů motorů např. klikové hřídele, vačkové hřídele, setrvačníku, přípravky na demontáž vodního čerpadla, na aretování nebo demontování rozvodových kladek, také nářadí na napínací kladky rozvodů. Mezi nejčastější přípravky na aretování rozvodů nejen v Evropě patří nářadí na časování takových automobilek jako jsou Volkswagen, Audi, Škoda dále také přípravky na rozvody pro vozy BMWMercedes anebo italské Fiat,Alfa, Lancia a v neposlední řadě FordOpelVolvo i nářadí na rozvody motorů koncernu PSA a japonských automobilek Toyota, Nissan, Honda, a mnoho jiných značek.

Mezi velmi populární motorové specifikace koncernu VAG(Volkswagen-Audi Group) patří jistě benzínové pohonné jednotky se specifikací TSI, FSI, nebo TFSI, může se samozřejmě jednat o pohonné jednotky s obsahy od 1.0 přes 1.2, 1.4, 1.6 ,1.8 až po velké obsahy motorů 2.8 FSI 3.0 TFSI 3.2 FSI u automobilů Audi A7, A8 Q5, Q7

Neméně populární jsou i dieselové jednotky tedy naftové motory s mnoha specifikacemi např. TDI CR čili se vstřikovacími systémy Common Rail, které jsou často spojeny s obsahy motorických jednotek 1.6 a 2.0 TDI u oblíbených trojkových ŠKODA OCTAVIA III

Princip funkce těchto přípravků je přitom poměrně jednoduchý. Slouží k zajištění, tedy aretování vačkových hřídelí či částí rozvodů. Jmenujme například rozvodová kola, setrvačníky, klikové hřídele atd. Pokud je například nutné měnit na vozidle rozvodový řemen, řetěz (mylné je stále ještě rozšířené pravidlo, že řetěz bývá takzvaně bezúdržbový – může se například vytahat) nebo čerpadlo, je nutné rozvody ještě před započetím prací takto zafixovat. Cílem aretování rozvodů je zajistit, aby byly všechny důležité součásti motoru vzájemně ve správné poloze – jednoduše řečeno, aby byly vzájemně synchronizovány tak, jak mají být.

Opomenutí tohoto kroku může mít za následek nemálo problémů. V lepším případě motor zkrátka nenastartuje, a pokud ano, bude jeho chod problematický. Projevuje se především kolísáním volnoběžných otáček spojeným se sníženým výkonem a zvýšenou spotřebou paliva, vysokou kouřivostí apod. Pak je třeba motor znovu pracně seřídit, což však zbytečně vyžaduje další čas a vybavení.

V krajním případě však může rozhozené časování vyústit až v takzvané „potkání se“ motoru, které bývá nezřídka fatální. V takovém případě se píst srazí s Ventily. Obě součásti se následně poškodí (ventilu se ohýbá dřík, zatímco Písty má proražené či jinak poškozené dno). Kromě těchto dvou součástí pak vznikají škody i na dalších součástech motoru, například na ojnici, hlavě motoru apod. Cena opravy takto poničené pohonné jednotky bývá v řádech desetitisíců až statisíců korun, nezřídka je ale motor poškozen natolik vážně, že se jeho oprava zkrátka nevyplatí. Zvláště v případě starších vozidel, u nichž by se oprava vzhledem k ceně již nevyplatila, to může mít za následek i konec auta. Původně relativně banální výměna některé ze součástí rozvodů tak může mít nedozírné následky.

Investice do aretačního přípravku tedy rozhodně nepředstavuje vyhozené peníze. Naopak, vrací se velmi rychle.

Podobně důležité je pro chod motoru správně seřízené a funkční Zapalování nebo žhavení. I těmto částem proto doporučujeme věnovat pozornost.